נפתח ונאמר כי הפתרון לכך לא נמצא בתשובה הצפויה של "בדיקה על פי מיקום בתוצאות החיפוש של גוגל". אז מה זה קידום אתרים? תהליך קידום אתרים מורכב ממגוון של פעולות ותהליכים שהמטרה העיקרית שלהם היא כמובן למקם את האתר בין תוצאות החיפוש הראשונים בגוגל, אבל (!) לא רק. הרי מדוע אתר של עסק ירצה להופיע למעשה בראש התוצאות? כדי לקבל חשיפה כמה שיותר גדולה עבור הגולשים הרבים שנמצאים ברשת.
אז הנה יש לנו מטרה נוספת לתהליך הקידום – חשיפה כמה שיותר גדולה. ובנוסף לכך גם מטרות אחרות וחשובות לא פחות שבסופו של דבר יגדילו את המותג, עסק או חברה ויבססו אותו כמקום איכותי ומהימן עם ערך גדול עבור הצרכנים.
לאחר שהבנו מהי בעצם המטרה הגדולה של קידום אתרים ובפרט של יועץ קידום אתרים, ושהתשובה לכך היא לא רק מיקום גבוה בתוצאות החיפוש, ננסה להבין גם כיצד ניתן למדוד באופן יעיל ואפקטיבי את התהליך של קידום האתר:
כמה גולשים מבקרים באתר?
ובמילים אחרות, בדיקת טראפיק של גולשים לאתר המקודם. אם האתר של העסק מופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל, אך הגולשים כמעט ולא נכנסים בפועל אליו כדי לבקר בו או לחפש מידע – אין כל משמעות לכך שהוא מופיע במיקומים הראשונים, כיוון שהמטרה היא להיות נגיש וחשוף לגולשים כדי שייכנסו לאתר, יחפשו מידע ובאופן כללי יכירו את המותג והיתרונות של העסק.
האם הגולשים מבצעים פעולות באתר?
בעידן הטכנולוגי של היום, כמעט ואין צורך לצאת מהבית כדי לעשות דברים ופעולות בסיסיות כמו רכישה של מוצרים שונים. ישנם אתרים רבים המבינים את הצורך הזה, ולכן מציעים לגולשים לבצע רכישות מקוונות באמצעות אתר האינטרנט שלהם. לאתרים אלו המטרה העיקרית בתהליך הקידום הוא שגולשים יבצעו רכישות באתר, כך שאם הם מופיעים בראש תוצאות החיפוש וגם זוכים להמרות רבות – מדובר בתוצאות קידום נהדרות ויעילות.
גם באתרים שלא מציעים רכישה מקוונת, המטרה היא לקבל מידע ופרטים של גולשים כדי שיהפכו להיות לקוחות פוטנציאליים של העסק. משום כך המטרה באתרים אלו היא שהגולשים יבצעו פעולת המרה של השארת פרטים בטופס לידים, ייצרו קשר באמצעות השארת פנייה באתר ועוד.
האם עסק הפך להיות פופולרי יותר?
אם אתר האינטרנט של העסק מופיע כבר כמה שבועות בראש תוצאות החיפוש בביטויים הכי תחרותיים, אך בפועל העסק לא מקבל פניות רבות באמצעות האתר, טלפון, אימיילים ועוד – אין כל חשיבות למיקום הראשון בגוגל, וניתן לומר כי מדובר על קידום אתר שהוא כלל לא אפקטיבי.
כפי שהוזכר, המטרה של קידום האתר היא לחשוף את הגולשים לעסק במנוע החיפוש, אך גם לגרום להם לעשות שימוש באתר ולרצות להשתמש בשירותי העסק וכך להפוך אותו להיות יותר פופולרי ומצליח.
האם רווחי העסק גדלו?
זהו למעשה המדד העיקרי והחשוב ביותר עבור כל עסק. כמו שכל בעל חברה יודע, בסוף השנה לאחר כל חישובי ההוצאות וההכנסות של העסק אם ההכנסות עולות על ההוצאות – הרי שהעסק נחשב מצליח ועברה עליו שנה טובה במיוחד.
לכן המדד הטוב ביותר להצלחת הקידום הוא גובה ההכנסות של העסק כתוצאה מתהליכי הקידום, ולא הופעתו של העסק בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.